Med disse to produksjonsmetodene, løste vi oppgaven med de nye salgsdisplayene for Jan Thomas Studio
På oppdrag fra Make Studio har vi utviklet og produsert salgsdisplay for Jan Thomas Cosmetics til alle landets VITA-butikker. Les hvordan Plexx/Opido løste både kravene til både eleganse for Jan Thomas Cosmetics og brukervennlighet for VITA-butikkene.
Plexx har arbeidet med designstudioet Make Studio på mange spennende prosjekter. Make Studio har bred kompetanse innen design og konseptutvikling for retailbransjen. I fjor fikk de oppdraget med å designe nytt salgsdisplay for Jan Thomas Cosmetics. Salgsdisplayet skal plasseres og brukes i alle Norges VITA-butikker. På bakgrunn av flere gode samarbeidsprosjekter, tok Make Studio kontakt med Plexx for å få utviklet og produsert salgsdisplayene.
Slik gikk vi fram for å finne best løsning
For VITA og Jan Thomas Cosmetics var det essensielt at salgsdisplayene både skulle være elegante, tilgjengelige for kunden og brukervennlige for butikkpersonale, slik at de til enhver tid vet hvilke produkter som skal være hvor. I tillegg var det ønskelig at deler skulle være enkle å bytte og at det skulle være mulig å utvide med ytterligere moduler. Ikke minst var det viktig at hyllene skulle se like bra ut etter flere års bruk.
Etter diskusjoner og ulike forslag ble konklusjonen at salgsdisplayene skulle produseres ved bruk av fresing og laserskjæring av plast. På bakgrunn av designet fra Make Studio utviklet vi derfor 3D-tegnede skisser som ble grunnlaget for prototypene levert til kunden. Disse ble testet i reelle omgivelser med produkter plassert, før justeringer ble gjort.
“De ulike delene til salgsdisplayet er laserskåret og frest ut, for deretter å bli manuelt satt sammen. Dette gjør det mulig å endre innsatser ettersom det kommer nye produkter fra kosmetikkmerket. Salgsdisplayene er levert VITA-butikkene ferdig montert med silketrykket logo, slik at de skal være enkle å ta i bruk.”
Hovedansvarlig for prosjektet:
Geir Bergh, Head of Office, Plexx